First Or Last Person

Holla : )
43302_large



Eii.. awak tahu tak saya gembira sangat hari ini bercampur sedikit sedih. Ye betul saya tak tipu tak semestinya kalau saya gembira saya tak boleh sedih kan? Tapi jangan kata saya sedih gembira pulak. Ini sedih memang betul2 sedih. Cehhh Awak nak tahu tak pasal apa saya gembira sangat, my mama and papa will be back from the holy city of Mecca.  Tapi jangan tanya bila saya pun tak tahu bila. Bukan tak tahu sebab saya tak berap sure sangat dengan tarikh and harinya. Sama ada lusa ataupun esok. Awak rasa bila? Tapi yang saya pasti waktu dia orang selamat sampai di bumi Malaysia ini. [Ayat macam yakin je macam waktu tu dia orang sampai]. Ya, saya mengaku saya nie anak yang tak mengambil berat pasal ibu bapa sendiri. Tapi okay lah kalau orang tanya kat saya pukul berapa  ibu bapa awak pulang saya boleh jawab pukul 11 pagi pda hari cuba tanya kat kakak saya mungkin dia tahu. Hehe..


Tapi yang sedihnya saya tak dapat pergi ke airport nak jemput parents yang baru pulang dari Makkah. Baru nak berura2 nak jadi orang yang first salam parents tapi tak kesampaian lah nampaknya. Kalau tak dapt jadi orang first jadi orang last bolehlah. Tpi nanti orang kata kejam plk parents datang tak nak salam. Buat tak nampak je diorang kat depan mata.  Tulah kau dayang mak kau suruh tinggal kat Melaka tak nak tapi degil nak tinggal kat Sarawak. Kalau kau tinggal kat Melaka kan tercapai jgk hasrat kau tu. Yelah masa tu aku tak terfikir pun tapi bila dah nak dekat tarikhnya baru terlintas di otak.


-tapi saya boleh jadi orang first yang salam dengan parents. Kalau dengan adik beradik jelah. Tengoklah cik dayang akan berlari sepantas kilat untuk mengambil gelaran 'Be the first person to greet parents'. To good too be true-

Terima kasih sebab baca entry ini. KBAI

No comments:

Post a Comment