Strange But True

Tumblr_lcfmjdmx5t1qdhbhio1_500_large
Hey : ) Tajuk pun dah nama strange but true mesti anda fikir ada sesuatu kan? Alah tak payah tipu. Sebenarnya yang peliknya adik aku punya kakak punya kakak. faham. Tak faham buat buat faham ye. Dia nie suka sangat buat2 pandai. Nak tunjuk dekat dunia dia lah yang paling terer. Ceeehhh tak adalah memang dia terer pun. Dalam pelajaran mahupun dunia cyber. Korang mesti tak percaya kan? Kakak punya adik pun tak percaya.

Tumblr_lcfgwqh3gb1qag73jo1_500_large
Bak kata orang tua2 kan. Sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh juga, dan saya boleh membuktikannya. Begini ceritanya, tadi tengah sibuk2 ber-facebook-ing [tengah reply post notification] Kakak tiba2 muncul. ZZZZaaaapppp[ost untuk orang muncul].


Kakak: adik, adik pandai tak cari layout blog?


Aku: Mestilah pandai blog sendiri pun dah berapa juta kali tukar layout.


Kakak: Boleh tak cari layout untuk kakak?


Aku: Boleh. Tapi kena  bagi password senang sikit nak edit.


Kakak: Mana boleh. 


Aku: Kalau tak boleh buat sendiri. Bukan ke kakak yang pakar segala pakar cyber kat rumah ? : )


Kakak: Eeeerrggghhh, yelah2. 


Aku: Okey thank you. Nanti adik editkan. Don't worry be happy.


[Skrip dialog bukan original. Ada tambahan sikit ye. Dan ia telah di translate dari bahasa Sarawak ke bahasa Melayu.]


Sekarang ini aku tak menang tangan nak hias kan dia punya blog. Kalau ada anugerah calon adik yang baik mesti aku juaranya. Yelah, kakak aku tu dah berapa kali ejek aku punya blog. Kata aku punya blog buruklah tah apa2 and macam2 yang meyakitkan hati. Tapi sebagai adik yang mendengar kata, Cehhhh saya turut juga perintahnya. Tapi sebaik baik  aku ni pun ada udang di sebalik mi. Nak tahu? tak payah. Oke lah saya nak ccchhaaauuu dulu bye.


-to kakak: jangan marah-



Terima kasih sebab baca entry ini. KBAI

No comments:

Post a Comment