Tutorial : Wishlist

Assalammualaikum.

Hari ini saya nak buat tuto. Pertama kali dalam hidup buat tuto kat dalam blog. Of cozlaa saya nervez cik adk oii. Yelah kalau tak menjadi siapa yg dapat malu. Saya jugakkan. Kfull stop.

Tutorial nie atas permintaan Nazihah Aqilah. Actually dia dah lama request but saya jea yang suka melambat lmbatkan. K tanpa membuang masa kita ikut cara macam mana nak buat wishlist tue k. *sesiapa yang tak tahu apa itu wishlist cuba tengok dekat sidebar yg bertajuk Teenage Dream. Itu lah wishlist yea anak anak*

Let's Goooo....!!!!!

1. Dashboard > Design > Add Gadget > Html/Javascript.

2. Nampak tak code kat bawah nie? Korang copy n then paste dekat Html/Javascript.

<form name=myform>
<input type="checkbox" name="mybox" value="satu" checked />satu <br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="dua" checked />dua <br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="tiga" checked />tiga <br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="empat" disabled />empat <br />
</form> 
3. Warna UNGU tue korang tulislah apa impian korang or benda yang korang nak. 

4. Warna MERAH korang just tulis checked and disabled.

P/S: Checked kalau korang rasa korang pnya impian dah tercapai
disabled kalau korang punya impian belum tercapai.

5. Save and  korang sudah ada wishlists.


Terima kasih sebab baca entry ini. KBAI

1 comment:

  1. Heii ! Nice tutorial :) I like ~
    Follow saya balik ea ! http://fahmyy95aplha.blogspot.com

    ReplyDelete