Mission Failed

Tumblr_ld52k2sxo61qeg5j6o1_500_large


Tadikan saya masak telur rebus dekat dapur. Terer tak saya? Saya tahu terer, zaman sekarang ini mana ada lagi gadis macam saya rajin turun ke dapur. Kalau ada pun mungkin nak ambil makanan yang dah siap sedia dimasak untuk dimakan. Habis nak diapakan lagi makanan tu cik kak oii mestilah untuk disuap ke mulut. Yang saya tak suka bila masak mesti kena fikir mana satu perencahnya. Lepas masak telur tak ada kicap pulak nak dimakan. Ada ke patut saya letak kicap tiram kat telur. Patut tak?? Nsib baik saya belum letak lagi. Kalau tak kesian kau telur penat2 aku masak kau akhirnya masuk ke tong sampah juga.


Itu okey lagi, lepas cari punya cari kicap tanya bibik rupa2-nya tak ada kicap. Lepas tue saya terpandang roti kat atas kebinet. Saya pun fikir2 juga nak buat apa dengan roti tue. Akhirnya muncul satu idea yang boleh dianggap bernas lah juga. Saya nak masak Sandwitch [betul ke ejaan tue?] Saya dah keluarkan bahan2nya seperti sos cili and mayyonis. Dah cari tue saya tercari2 pula ajinomoto. Tanya bibik lagi sekali mana ajinomoto. Dia kata dah habis.. dan dia kata pakai lada. Ada dekat dalam kabinet dapur , saya pulak hairan boleh ke pakai lada?? Aahh lantaklah asal kan sedap dan dapat dimakan. Buat punya buat akhirnya siap juga. Nak tahu berapa lama saya buat sandwitch tu. Nak dekat 40 minit tak termasuk rebus telur. Hebat tak?? Haha okeylah saya nak chauu dulu Byee

Terima kasih sebab baca entry ini. KBAI

No comments:

Post a Comment